Zázraky, ktoré sa dejú každý deň; Boh je dobrý

Veľmi často ľudia používajú vetu: "Ak by Boh existoval nebolo by toľko vojen, toľko nenávisti, toľko rozvodov, toľko sirôt, toľko zla vo svete....". Počul som však raz na jednej kázni, že táto veta nie je kompletná. Je to len jej polovica. Celá veta znie: "Ak by sme Boha dali na miesta kde patrí nebolo by toľko...". Presne takto to funguje. Dosať si tam hoc akú situáciu so svojho života a ak tam dosadíš Boha uvidíš, že sa celá situácia mení na čosi veľkolepo krásne.
Napíšem vám zopár príkladov so svojho života. Myslel som si, že takéto veci sa stávajú bežne všetkým ľuďom iba že niektorý si to tak neuvedomujú. Načo som však prišiel bolo, že to tak nie je. Pravdu povediac modlitba a viera dokáže robiť nemožné veci.

Nebolo to tak dávno kedy som šiel autom, teda som ho šoféroval. Napadlo mi, že mi treba ešte pre čosi zavolať bratovi. Tak som zobral telefón a volal. Po pár sekundách sa za mnou rozblikalo riadne označené policajné auto. Už som vedel, že to nedopadne najlepšie, no ešte som si povedal, že možno to nemajú nafilmované. Odbočil som do dediny a pri kraji zastavil. Prišli ku mne a pýtali doklady. Hneď na to, otázka či som si vedomý čoho som sa dopustil. Ja, že pozor na rýchlosť som si dával. Oni však a okrem toho? Moja odpoveď bola, že "šoooferoval". Hral som so seba magora inak povedané. Policajtku to vytočilo a šla za kolegom do ich auta kde preverovali moje doklady. Medzi rečou som povedal, že si zavolám právnikovi. Oni, že pokojne.

Docvaklo mi, že prvá vec, ktorú sa ma právnik opýta bude, dôvod zastavenia. Tak som sa šiel k ich vozidlu aby som sa opýtal, na ten dôvod. Odpoveď bola povedaná dosť ostre s podráždeným tónom - "Veď ste predsa telefonoval za volantom". Tak som sa opýtal, či majú dôkaz o mojom počínaní. O chvíľku som ho videl na ich obrazovke vo vozidle vo "full HD". Krásne im to natáča, skoro ako film na Discovery channel. Už som vedel, že toto nedám tak som sa priznal, že tomu tak bolo a koľko budem platiť. Medzi rečou som im spomenul, že mám veľké šťastie na príjemných policajtov - ktorý mi pochvália auto, alebo len po nafúkaní do dregra poprajú šťastnú cestu. Policajt, ktorý držal moje doklady v ruke sa na mňa pozrel a potom šmátral po vozidle aby zodpovedal na moju otázku koľko to bude stáť.

Po pár sekundách povedal, že maximálna sadzba je 60 eur. Vtedy som povzdychol a on na to zareagoval slovami, keď privriem všetky oči tak za 10 eur. Súhlasne som prikývol a šiel po peniaze do auta. Vyplatil som a žasol ako je možné, že takému arogantnému chlapovi dali najnižšiu sadzbu ?

Táto situácia mi dala však viac nie len že už mám namontovanú hands free sadu v aute ale aj, že zlé sa neopláca zlým. Ak by sa zachovali ako ja nedospel by som k tomuto záveru a kto vie ako by to celé dopadlo. Bolo to správne investovaných 10 eur.

Moje príbehy s mobilom


V sobotu som sa vybral na výlet na stredné slovensko. Jedna kamoška mala svadbu v ZA, chcel som pozrieť kamoša pri TN a kamarátku v DnV. Cestoval som hneď ráno aby som všetko stihol. Požičal som si bratove auto. Keď som prechádzal popod Tatry nedalo sa nevšimnúť, že sú nadherné. Tak som si ich vyfotil do mobilu. Cesta bola nezabudnuteľná, spoznával som nové odpočívadla. A o pár hodín som dorazil do Žiliny s rezervou 30 min. Našiel som kostol a keď som pozrel na mobil zistil som že je totálne vybitý. Pomyslel som si, že netuším ako kontaktujem kamarátku, keď že neviem kde presne v Dubnici býva. Neriešil som preto, že som hneď vedel, že tento deň preberá plné riadenie Boh (už som takéto situácie kedy je mobil plne nabitý no skape zažil neraz) a bude to stáť za to.

Svadba bola nádherná, zagratuloval som neveste a ženíchovi a pobral sa na cestu ku kamošovi. U neho som už bol tak, že nebol žiaden problém. Stretli sme sa a dokonca mal aj nabíjačku na môj mobil. Opýtal sa ma či mobil zoberieme so sebou nabiť do podniku kam ideme či môže ostať doma. Rozhodol som sa pre druhú možnosť. A vybrali sme sa na hodinu a niečo do podniku. Podiskutovali sme fajne a šli sme k nemu naspať aby som ho vyložil a zobral svoj nabitý mobil. Keď sa však kamarát vracal z domu smerom ku mne a autu držal môj mobil pri uchu a s niekým sa rozprával. Prišiel až ku mne a podal mi ho. Na linke bol môj brat a s naliehavým tónom sa ma opýtal kedy viem byť doma, lebo potrebuje auto. Ostal som hotový a snažil sa mu vysvetliť, že aj keby som hneď vyrazil tak to nestihnem. Hotový som ostal najmä preto, že s kamarátkou som bol dohodnutý, že sa dnes stretneme a úprimne som sa na to stretnutie tešil. No nemohol som to nechať len tak bez riešenia keď som mal jeho auto. Viem len že sa mi brat pokúšal dovolať už oveľa skôr a ak by som to zobral skôr tak by som to stíhal naspäť domov, no nestihol stretko s kamarátkou a ani s kamarátom by som dlho neporozprával a už by som švihal domov.


Obvoval som teda hneď sestru, ktorá si požičala moje auto, či to nestíha ona. Aby bratovi dala auto. No ani tam to nevyzeralo schodné. Už to bolo otázne či pôjdem za kamarátkou alebo rovno domov. Nebolo mi všetko jedno no nakoniec sa to vyriešilo úplne inak. Presne si už nepamätám aké bolo to riešenie. Podstatou však ostáva, že som sa skontaktoval s kamarátkou a na to stretnutie spomínam do dnes lebo bolo senzačné. Ako by to však dopadlo, ak by sa môj mobil nevybil? 

Viem, že často si myslíme, že ak sa to nestane tak ako to plánujeme mi, sme naštvaný lebo sme si mysleli že to bolo to najlepšie riešenie. Boh však, vidí oveľa ďalej ako naše oči a ak sa mu rozhodneme dôverovať zažijeme "zázraky", ktoré presahujú počet dní nášho žitia na tejto planéte.

Svadobné šaty ala Google

Písal som si s kamarátkou ako obvykle. Dostali sme sa k téme svadobných šiat. Až k otázke aké svadobné šaty sa mne páčia. Odpísal som, že "jednoduché". To je však nepostačovalo, komu aj áno? Tak som pomocou googla hľadal obrázok. Aj som našiel a poslal. Ona len odpísala niečo ako "to neee" ja, že čo sa ti nepáčia? Kamarátka však napísala, že tieto už minimálne rok nosí v mobile lebo sa jej veľmi páčia. S toľkých miliónov fotiek som vybral práve tie. Povedal som si úžasné. Písali sme však ďalej a ona mi poslala obrázok šiat, ktoré sa jej ešte páčia a vtedy som ostal v šoku naopak ja. Lebo presne medzi tými a tými prvými som sa rozhodoval. Len tieto dve som rozklikol.  Wauu, tak to už bola iná nádhera.


Veľmi podobných príbehov mám zažitých už veľa a stále sa teším na ďalší. Niektorým by som neveril ani ja sám, keď ich rozprávam ďalej. No stali sa mi a viem, že Boh je dobrý a píše takéto príbehy každému každý jeden deň, našou úlohou je len mu to dovoliť a veriť mu, aby si na konci našej knihy života povedal: "A bolo to dobré".

Boh videl, že všetko, čo utvoril, bolo veľmi dobré. Bol večer a bolo ráno, šiesty deň.Boh videl, že všetko, čo utvoril, bolo veľmi dobré. Bol večer a bolo ráno, šiesty deň.
"Boh videl, že všetko, čo utvoril, 
bolo veľmi dobré. 
Bol večer a bolo ráno, 
šiesty deň."
- Gn 1, 31 -
#zázraky #zázrak #boh #svadobne_saty #viera #skúsenosť #krása #policajti #zastavenie #skutocny_pribeh


Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu



Boh videl, že všetko, čo utvoril, bolo veľmi dobré. Bol večer a bolo ráno, šiesty deň.

Komentáre