[RECENZIA] - Perla s Moabu (kniha)

Prvom rade sa musím priznať, že knižku so žánrom román som čítal prvý krát. Chcel som zmenu a názov knižky som už niekde počul, teda mi to akosi naznačovalo, že sa mi oplatí opustiť rutinu. Netrvalo dlho a úspešne som dočítal jej poslednú stránku.

Žasnem. To by som povedal tomu, kto by sa ma pýtal na definíciu tejto knihy jedným slovom. No ak by som mal začať dopodrobna tak mi to vyzeralo následovne:
1. Hneď som sa vcítil do hlavnej hrdinky Rút, ktorá preukazovala úžasne vlastnosti - dobrotu, lásku, pokoru, odvahu a neskutočnú prácnosť. Jej príbeh, ktorý je napísaný jednoducho som chcel dočítať v čo najkratšom čase aby som vedel ako to celé dopadne.

2. Veľa som sa pri jej čítaní dozvedel o živote v tvrdej krajine akou bol Betlehem či Moab. A ešte viac o zvykoch a tradíciách, aké vtedy viedli životy ľudí žijúcich v tejto krajine.

3. V príbehu je pomerne dosť jednoduchých no nádherných myšlienok, ktoré sú aktuálne aj v našom svete. Napr. :

 - "Náhoda je spôsob, akým Boh dáva o sebe vedieť bez ohlásenia."
- "Boží zámer do budúcnosti nemožno spoznať podľa minulosti"
- "Je lepšie niesť bremeno sklamania ako vzdávať sa priskoro" 

4. Kniha mi dodala nádej, že Bohu je všetko možné. Ak sa nám aj zdá, že pri nás momentálne nie je tak len čaká na našu reakciu. A ako v tejto knihe tak aj v našom živote je dôležitý koniec. Pri ktorom som doslova onemel. Ak sa odovzdáme do Božích rúk tak náš život naberie úplne iný rozmer ako aj nabral ten Rútin.

Som rád, že som objavil nový rozmer prostredníctvom tak nádhernej knihy. Myšlienku, ktorú si odnášam s tejto knihy je:

"To čo my vidíme ako záťaž, chybu či prekročenie nejakej ľudskej normy On vidí ako prostriedok na dosiahnutie šťastia v našom živote".  




#MOAB #KRESTANSKYROMAN #TESSA #AFSAHOVA

Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu


Komentáre