[RECENZIA] knihy - "Stačí vykročiť"

Na začiatku to bol len pútavý názov a obal knihy, ktorý ma zaujal. Podľa krátkeho popisu knihy som si nebol celkom istý, o čom presne táto knižka bude. Tak som začal čítať a úvodné strany ma zaviedli do príbehu, ktorý mi napovedal, kam sa autor bude uberať najbližších 200 strán. Dopátral som sa k hlavnej myšlienke knihy, ktorou je evanjelizácia tejto doby. Musím sa priznať, že zo začiatku som mal chuť povedať autorovi, že ak chce citovať Bibliu, nech to robí bez parafrázovania. Nevzdával som sa a šiel som ďalej a viete čo? Prišiel som na to, kedy ide o konkrétnu citáciu a kedy o vlastné prerozprávanie, niekedy viac bodlo to.

Veľmi sa mi páčil celkový štýl písania. Je jednoduchý, vecný a dosť často aj zábavný. Hoc som knihu čítaval na etapy, stále som mal chuť zobrať ju do rúk, lebo som nevedel, čo nové sa ešte dozviem. Bill, teda autor knihy, ponúka vlastné skúsenosti zo života a práve ich používa ako príklady. Je mi to dosť blízke, keďže aj ja vysvetľujem veci cez metafory.

Pre mňa osobne je veľké plus v tom, že kniha ponúka  presné riešenia, teda prostriedky ako osloviť ľudí aj v dnešnej dobe. Je ideálnym riešením pre ľudí, ktorí sa vrhajú do nových vecí, ako aj pre ľudí, ktorí ešte s obavami opúšťajú svoju zónu komfortu. A tak nie len pre nich sú na konci každej kapitoly cvičenia a otázky na zamyslenie k danej kapitole.
Veľa mi táto kniha dala. Ak by som jej mal priradiť percentá, tak plných 100 % by bolo málo.

ČO MI KNIHA DALA ?

-          Dala mi najprv podnet konať a viac sa zaujímať o duchovný život iných. Stále som mal pocit, že ak sa prepracujem pred otvorené dvere srdca človeka, ktorý v tom s vierou nemá jasno, tak z neho musím urobiť nasledovníka Krista. Ak sa mi to nepodarilo, považoval som svoj boj za prehratý. No Bill mi prostredníctvom tejto knihy povedal, že ho stačí len posunúť bližšie k nule z mínusu, v ktorom momentálne je, či vyššie na plusovej stupnici.

- Prišiel som na to, kedy nastal môj život pred Kristom a kedy po ňom. Trvalo mi to tak týždeň, no už viem, aký je môj príbeh, ktorý budem rozprávať ľuďom.

-  Bill mi dal nádej, vieru a dôvody pracovať na sebe aj v zložkách evanjelizácie. Doposiaľ som bral evanjelizáciu len ako nástroj pre kňazov. Zistil som však, že je pre každého z nás a jej potreba je v dnešnom svete rovnako veľká, ako bola za čias, kedy Ježiš chodil po zemi.

#KRESTANSKYROMAN #BILL #HYBELS

Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu