6 krokov ako spracovať rozchod.

V poslednej dobe sa v mojom okolí dosť ľudí rozchádza. Viem, že to je pre človeka udalosť, ktorá sa ťažko spracováva. Viem o čom hovorím, zažil som to hneď trikrát. Stále ako ten, s kým sa daná rozchádzala, teda nie ako iniciátor.  Tak vám tu zhrniem pár bodov, ktoré mne osobne pomohli a spracovanie trvalo najkratšie ako sa to len dá.



1. Preruš kontakt

Veľmi dôležitý a zásadný bod. Samozrejme, ako väčšina z nás si si v hlave vytvoril kvantum obrazov ako to bude vyzerať v budúcnosti s daným človekom a tvoje predstavy ti spôsobujú tú najväčšiu bolesť. Preto ich musíš prepísať, vymazať a najlepšie vyhodiť z hlavy. Najlepšie je vymazanie daného človeka z kontaktov v mobile rovnako tak zo sociálnych sieti (v momentálnej situácii, po spracovaní si ho tam znova nahodíš).

Na to aby si dokázal myslieť na niečo iné, musíš začať vnímať svojimi očami iný svet aký si doposiaľ poznal. A pohľad na nové príspevky tvojej ex ti v tom rozhodne nepomôže. 

Hlavný dôvod je, aby ťa nenapadlo jej niečo napísať, volať a to najmä keď budeš opitý, či niekde sám. Výnimkou nie sú ani Vianoce, sviatky, meniny, narodeniny, silvester a pod. Je nutné prerušiť ten kontakt. Možno sa ti to nezdá veľmi rozumné ale týmto krokom si ušetríš kopec trápnych chvíľok, ktoré by inak mohli veľmi jednoducho nastať. A ak je čo i len najmenšia pravdepodobnosť na osobné stretnutie, tak sa mu snaž vyhnúť. Spôsobovať si ďalšiu bolesť nie je žiadna cesta k úspešnému koncu.

V tomto bode zostaň až do momentu kým nebudeš pociťovať žiadne emócie pri vyslovení jej či jeho mena. To je tá najlepšia pomôcka ako zistiť, či si váš rozchod prekonal dostatočne.

Viem, že sa tento bod zdá jednoduchý až pokiaľ nesiahneš po mobile a nevymažeš jej číslo so svojho zoznamu mihnutím oka. Tak to urob hneď teraz. Poslúchni rozum a city teraz odlož. Už si to urobil? Nezabudni ani na sociálne siete ako facebook, twitter či instagram ver mi že takto to bude lepšie.


2. Hovor s kamarátmi

Nedus to v sebe a snaž sa nezostávať sám. Choď vonku s kamarátmi, bav sa a popri tom sa vyrozprávaj s najlepším kamarátom či kamarátkou o tom, čo prežívaš. Treba to jednoducho dať von. A ak nemáš akurát pri sebe niekoho takého, tak vybehni von a porozprávaj sa s Bohom. Viem, že som vás niektorých práve mierne šokoval. Nejde tu však iba o frázu či prirovnanie. Ide tu o skutočný rozhovor s Bohom.

Nie netreba ti hľadať hneď kostol či kaplnku. Boh je všade prítomný tak že hľadať ho nemusíš. Kostol však nevylučujem so zoznamu možných miest na rozhovor s Ním.

Nájdi si tiché miestečko v prírode, záhrade, či parku. Ja obľubujem s výhľadom na nočnú oblohu. Sadni si, kľakni či ľahni. Pomodli sa, alebo sa len tak nahlas rozprávaj s ním. Nahlas je kľúčové slovo! Opýtaj sa ho otázky, na ktoré chceš poznať odpoveď. A zotrvaj tam až  do vtedy kým ti neodpovie. Povedz mu čo ťa ťaží. Je to veľmi skvelý pocit.



Veľmi rád to robím a vďaka Jeho pomoci som prišiel na kopec vecí. Ako sú aj veci, ktoré sa v živote bojím. Ako by to bolo včera keď som si ľahol na lavičku a opýtal som sa kde nájdem tu právu a prečo to opäť nevyšlo. Kde som zlyhal? Kde som urobil chybu? Prečo to opäť nevyšlo? Pýtal som sa zo slzami v očiach. Lebo to je môj jediný cieľ, ktorý chcem v živote dosiahnuť. Raz ráno sa v sobotu zobudiť pri mojej nádhernej manželke, keď v tom momente ako na ňu hľadím a ďakujem Bohu že ju mám a veľmi milujem,  vbehnú do izby naše krásne deti, plné radosti a povedia ako nás ľúbia. Veď to On do mňa vložil túto túžbu a tak keď to zlyhalo chcem vedieť prečo? Vtedy som prišiel na to, že môj najväčší strach spočíva v tom, že sa bojím zostať sám. Toho sa najviac v mojom živote bojím.

Nehanbi sa, nik iný tam nie je teda okrem Neho.  Prídeš tak aj na kopec vecí, keď si to povieš nahlas. Ak máš chuť plakať, tak plač, kričať, tak krič ! Daj to zo seba von ! Prípadne, ak nie si veľmi výrečný, tak to daj na papier. Písanie je rovnako dobré s pohľadu dať emócie vonku zo seba. Môže sa dokonca stať ako aj mne, že vďaka tvojmu listu pomôžete mnohým ďalším.


3. Zachovanie tváre

Takisto dôležitý bod. Nezačni ju prenasledovať, či nedajbože vyhrážať sa! Stále si musíš zachovať tvár človeka, ktorý dokáže ako prijať, tak pustiť a ísť ďalej. Nielen, že tvoje dobré meno je veľmi dôležité v tvojom živote. Aj tá dotyčná, čo sa s tebou rozišla a všetci čo sa o vašom vzťahu, resp. už rozchode dozvedia, si vytvoria o tebe obraz. Ani nevieš, ako vďaka tvojmu dobrému menu môže vzniknúť niečo nové. 

Proste sa jej či jeho musíš vzdať. Musíš ju nechať ísť. Veď aký by malo význam držať ju pri sebe nasilu? Aký význam by malo udržiavať vzťah, ktorý nevedie do radostného konca?

Ak však zareaguješ ako dotieravý chudák, je oveľa ťažšie sa tejto nálepky zbaviť a začať nový vzťah s niekým novým v tvojom okolí. Informácie sa šíria rýchlo a dvakrát rýchlejšie tie zlé a podlé.

Iný pohľad na vec, naberieš aj vtedy keď si celý váš rozchod pozrieš s jej strany teda tej alebo toho ktorý nabral tú odvahu a povedal ti to do očí, že to nemá zmysel pokračovať v tom. Poznám mnohé vzťahy, ktoré sa len umelo vliekli a to len kvôli tomu, že nemal odvahu jeden s nich povedať, že to takto nejde. Ako aj kopec vzťahov, ktorým vyhovovali len preto aby nebol sám. Tak, že s odstupom času mu poďakujete, že to pre vás urobil. A láska samotná nie je len o dávaní ale najmä o správnom rozhodovaní. Samotná láska je prakticky rozhodnutie.

To ty sa rozhodneš, že pred svoje vlastné šťastie postavíš šťastie toho druhého. Tak, že aj láska je prítomna pri samotnom rozchode. Je to divné, no ak máš niekoho rád tak nemáš problém mu povedať hoc čo. Aj to, že sa s ním o pár rokov nevidíš v manželstve či to že ty to tak necítiš ako on a práve preto bude lepšie to ukončiť.

Dnes keď mám každý rozchod spracovaný cítim veľkú vďačnosť voči Bohu tak aj tým kočkám čo ma nechali. Lebo dnes viem, že tie vzťahy nemali tú budúcnosť, ktorej sa chcem ja dožiť ak Boh dá. A som nesmierne rád, že ma „nechali“. Lebo ja by som to nedal. Som ten typ, čo verí tomu, že všetko sa dá. Na druhej strane vzdať sa niečoho do čoho som dal toľko úsilia len tak. Tak to tiež nie je môj štýl.

  


4. Uvedomenie sa

Uvedom si, že svete sú cca. 3,4 mld. žien a cca. 3,45 mld. mužov. Teda zúfať, že tú pravú či toho pravého nenájdeš nie je namieste. Či poznáš všetky ženy/mužov na svete?  Tak ako si jedným okamihom o ňu prišiel tak ti jeden okamih môže zmeniť život spoznaním novej osoby v tvojom živote. Zákon, ktorý funguje stále teda u mňa na 100%. Stále si nájdeš lepšiu. Ďalšia, ktorú spoznáš bude o niečo lepšie ako tá s ktorou si chodil. Nie aby to fungovalo do nekonečna a myslieť si že na konci má čaká ideálna žena. Na tomto svete neexistuje ideálna žena či ideálny muž. Ideálnemu hovoríme tomu čo sa najviac približuje k našemu ideálu.

Túto myšlienku, resp. tento obraz máš za úlohu teraz dostať do hlavy. Ak si ju/jeho mal skutočne rád, tak jej dopraješ človeka, s ktorým to fungovať bude. Láska je o dávaní, tak jej dopraj. Vďačnosť je tá najväčšia čnosť ako spieva Suvereno. A tým dôvodom je čo tá vďačnosť spôsobuje v našich životoch. Ak ty dopraješ iným tak aj tebe bude dopriate. Nemusí to prísť práve od tých ľudí, ktorým si ty doprial no s istotou ti viem povedať, že príde.

Tak, že sa uvedom a vykroč dopredu s odvahou a hrdosťou. A aj keď si stratil tak si vlastne získal. Získal si novú skúsenosť, ktorá je na nezaplatenie. Ani nevieš kedy ju využiješ a ako veľmi sa ti potom zíde. Nič na tomto svete sa nedeje náhodou tak ako ani naša zem sa netočí náhodou. Náhodou to iba voláme ide o Božie riadenie, ktoré sa inak ešte povie aj šťastie.

Tak čo som si ja napr. odniesol s mojich vzťahov. Že je oveľa jednoduchšie pre spoločnú budúcnosť nájsť si ženu s rovnakým vierovyznaním, že je krásne mať rovnakú živú vieru s partnerom, že spoločná modlitba patrí medzi to najkrajšie vo vzťahu, že na farbe vlasov nezáleží, že vnútorná krása je očiam neviditeľná to sa dá len cítiť srdcom, že začať vzťah kamarátstvom je ten najlepší začiatok, že moja partnerka má byť moja najlepšia kamarátka, že úprimnosť a dôvera je základom každého vzťahu... a kopec iných vecí na ktoré by som ako slobodný človek nedospel.

Aj keď tie konce riadne boleli a tým myslím, že radšej by som vtedy tú vnútornú bolesť vymenil za fyzickú, no mali svoj význam. Verím, že aj mnoho s vás to tak cíti ale po čase by to nemenili. Bolesť šľachtí.

5. Ísť ďalej

Kráčať ďalej. O pár mesiacov, týždňov, či rokov budeš spomínať na krásne chvíle rozlične. Ja sa stále len pousmejem, keď mi okolitý svet niečím pripomenie ten a ten vzťah či ju. Je blbosť ľutovať niečo, čo ťa naučilo niečo nové. Každý vzťah ti niečo dá, niečo ťa naučí a kopec toho zažiješ. Ja som spoznal napr. také časti Slovenska, Česka, Maďarska o ktorých som netušil, že existujú a na to sú fakt nádherné spomienky.

V tejto fáze hraje čas hlavnú úlohu. Čas je ten prostriedok, ktorý zmení celý postoj k danej veci. Väčšinou to je na škodu keď človek zabúda, tu je to však kľúčové a bez toho by to nebolo možné. Je jasné, že na všetko sa zabudnúť nedá a aj to je super. Veď čo je zlé na tom, keď si človek spomenie na krásne chvíle ako boli nádherné západ slnka vo dvojici, či východy slnka, sánkovanie, spoločné lyžovačky, výlety, chatovačky, silvestrovačky, to keď niekomu vyčaríš úsmev na tvári, že tresneš somarinu... Nevidím prečo by to nemohlo pomôcť ako inšpirácia pre ďalšie vzťahy. Miesta by som s rozumných dôvodov zmenil. Použiť s toho len zážitkovú časť.

Ísť ďalej a zobrať to po kroku. Zobrať to hodinu po hodine, deň za dňom, mesiac za mesiacom... Podľa mňa je zažitie lásky vo dvojici čosi neopísateľné. Tak, že som Bohu a dotyčným slečnám vďačný, že som to mohol zažiť. Byť milovaný a milovať je na tomto svete to najkrajšie čo tu môžeme zažiť samozrejme ak nepočítam tu Božiu lásku.

Tak vykroč ďalej a už sa neobzeraj späť. Len kráčaj vpred. S myšlienkou, že ani oko nevidelo a ani ucho nevidelo čo pre nás Boh pripravil. Vykroč s vierou a to čo ťa čaká ťa prekvapí lebo to čo ťa tam čaká by si si lepšie nevysníval ani ty sám lepšie. Boh vie presne čo potrebuješ a to je niekedy rozdiel medzi tým čo chceš ty.


6. Odpustenie 

Najdôležitejší bod súvisí s piatym bodom a je preto veľmi potrebný. No na jeho uskutočnenie a vykonanie treba čas. Verím, že ty si ten, ktorý to dokáže. Odpustenie je kľúčový bod pre oslobodenie sa od balvana, ktoré od rozchodu so sebou ťaháš. A ak by si aj splnil všetkých predošlých 5 bodov tento bod ti bude stále chýbať aby si spracoval rozchod na 100%. 

Preto jej či jemu musíš odpustiť a aj keby bol dôvodu rozchodu hoc aký. Mal si ju rád a verím, že si ju aj ľúbil tak nedovoľ nenávisti aby ťa z vnútra rozožrala. Medzi láskou a nenávisťou je veľmi tenká čiara no jej prekročením sa zmení celá podstata.

Posledný bod nemusí byť posledný a u mňa to bol prvý krok za ktorý som sa modlil. A tak som sa modlil za to aby sa mala v živote úžasne aby si našla perfektného manžela a s úsmevom spomínala na mňa ako na toho, ktorý jej ukázal, že človek neurobí 1000 chýb lebo je to len 1000 krokov, ktoré musel urobiť na to aby sa rozsvietila žiarovka ako raz povedal Edison. 

Tajomstvo na záver. Neexistuje jediný a ten "pravý". Sú ich desiatky, stačí len robiť v živote to čo ťa baví a potom otvoriť oči. Lebo bude stáť bližšie ako by si si mohol myslieť.



"Dnes je ten správny čas,
vytvoriť si ďalší cieľ, 
a začať snívať ďalší sen!"




#vztah
 #rozchod #spracovanie #koniec #kroky #akonato



Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu

Komentáre

  1. Asi tak nejako podobne som sa cez svoje rozchody preniesla aj ja, po prvom som bola zničená, ukončila som to sama, lebo dotyčný na to nemal odvahu, no žiaľ nemal ani záujem so mnou nejako extra tráviť čas, proste mi to prišlo, že sme spolu len aby sme boli. Druhý vzťah sa mi zdal lepší a plakala som viac, no preniesla som sa cez to rýchlejšie, asi aj preto, že sme to ukončili vzájomne a tak nejako kamarátsky, stretli sme sa potom ešte párkrát, no až potom, čo vyprchali emócie teda aspoň u mňa tomu tak bolo. Sú to skúsenosti za ktoré som vďačná a ten pravý pre mňa proste príde. S tou vierou súhlasím, obaja bývalí boli ateisti a nejako som si to spočiatku neuvedomovala, no nebolo to ono, ja veriaci oni neveriaci, jeden mal dokonca aj blbé reči na adresu veriacich ľudí, proste takéto zväzky síce viem že existujú no či sú tí ľudia z dlhodobého hľadiska šťastní netuším, mne prišlo, že to skrátka nejde. Ja si život bez viery proste predstaviť neviem a ideálne by som si tiež rada našla niekoho kto bude mať tú istú vieru prípadne nejakú podobnú.
    Bianka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. v prvom rade ďakujem Janka za spätnú väzbu.

      a som rád, že si sa v mojom článku našla.

      Odstrániť
  2. Super článok ja som po škaredom rozchode veľmi sme si ublížili navzájom...

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára