Ako založiť úspešný vzťah ?


Mal som tri vážne vzťahy. Prvý trval cca. 3 mesiace, druhý vyše roka a tretí okolo jedného mesiaca. Kľúčové slovo je v tomto prípade mal. A tak som hľadal odpoveď na otázku kde sa stala chyba. Respektíve kde som urobil chybu a čo by bolo treba zmeniť? Na odpoveď som po pár týždňoch prišiel s pomocou nemenovanej kamarátky (Zuzky M.).

 Počul som už veľa o tom ako kamarátsky vzťah prerástol do partnerského a neskôr do manželstva. Túto myšlienku som si veľmi neosvojil. Prečo? Totižto som si nikdy nechcel pokaziť kamarátsky vzťah. Nechcel som prísť o priateľstvo kvôli blbému rozhodnutiu. Je to šanca 50% na 50%, že aj ona cíti presne to čo aj ja.

Tak takým to spôsobom som žiaden vzťah nezakladal. Povedal som si, že buď ju zbalím alebo sa s ňou skamarátil. Iná možnosť pre mňa neexistovala.

Na to aby som prišiel odpoveď na moju otázku som si prechádzal moje doterajšie vzťahy a porovnával som. Až po hlbšom porovnávaní som prišiel na to, že môj prví vzťah sa ako tak začal kamarátstvom. Síce trvalo len zlomok času (vtedy som tému vzťahy nemal ujasnenú, bola to pre mňa úplne nová vec). Pri druhom som už myšlienku kamarátstva a partnerstva mal ujasnenú. Fáza kamarátstva neprebehla pred chodením, no až počas. Až počas chodenia sa stala moja najlepšia kamarátka. Pri treťom prebehlo kamarátstvo len veľmi krátko pred vzťahom.

Tento tretí vzťah sa stal prelomový. Pri ňom som pochopil aká je fáza kamarátstva dôležitá. Resp. že to jedna s kľúčových fáz vzťahu. Síce som nechcel nič urýchľovať, podvedome som však túto cestu skracoval na minimum. Strach s toho, že príde niekto iný a predbehne ma bol silnejší. Vedel som na 60% o čo bojujem a akú to má pre mňa hodnotu. Tak som si budoval istotu. A tu som urobil chybu. Ponáhľal som sa.

Vtedy to však, bolo moje najlepšie rozhodnutie aké som mohol vykonať. Lebo existujú len rozhodnutia ktoré urobíš alebo neurobíš.  Ak som prišiel na chybu tak som pátral ako ju napraviť a čo na sebe zmeniť a aj na to som prišiel.


Prečo je "fáza kamarátstva" kľúčová pre vzťah?
  
V prvom rade, človek sa medzi kamarátmi správa sám sebou. Teda na nič sa nehrá. Tak sa človek ľahko spoznáva. S ružovými okuliarmi na očiach sa to dá len veľmi ťažko. Človek sa nič nehrá, nepretvaruje sa. V partii to nie je potrebné resp. tým si v partii výnimočný a to ťa robí jedinečným. Ďalej spoznávam ako daný človek skutočne reaguje v jednotlivých situáciách. Spoznávaš jeho názory, ciele, sny... Všetky informácie o druhých prichádzajú k tebe spontánne a nie je potreba sa pýtať konkrétne otázky a dostávať konkrétne odpovede.


Jediným mínusom by mohol byť čas. Mohol len vtedy ak by sme mu tento zápor pridelili my sami. Pri zamysleli, že investujem tento čas do budúcnosti. Inak povedané dať tomu pol roka, rok či aj dva je v porovnaní s ostatkom života zanedbateľné. Teda, že si vyberám osobu s ktorou chcem byť po zbytok života, tu by šetril len hlupák. A podľa mňa je táto cesta úžasná voľba začiatku partnerského vzťahu. Tým, že nemáš čo stratiť len získať. Byť s ľuďmi ktorých máš rád, spoznávať nových ľudí, robiť čo máš rád... a kopec ďalších vecí, ktorý hovorí za, pre fázu kamarátstvo.


"Existujú len rozhodnutia, 
ktoré urobíme alebo neurobíme."
Peter Sasin



#vztah #kamaratsvo #zena #muz #cesta

Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu

 

* neprešlo gramatickou úpravou.

Komentáre