Svet potrebuje lídrov, šéfom vie byť každý !

Je veľmi veľký rozdiel medzi šéfom a lídrom? Porekadlo "Dajte mi lidi ja to udelám" je pravdou. Prečo sa necháme riadiť šéfmi a niekedy ani sami nevieme povedať, prečo je to tak?

S pojmom šéfa sme sa už v živote stretli a rozhodne nie len raz. Je to človek, ktorý keď nie je v práci tak sú všetci radi okrem zástupcov šéfa. Skoro každý na neho nadáva a ohovára poza jeho chrbát. Pojem líder nám je však akosi cudzí. Preto som sa rozhodol priblížiť ho.

Líder má od pojmu šéfa dosť ďaleko i keď svojou úlohou sú si podobné. Líder je človek, ktorý vedie narozdiel od šéfa ktorý šéfuje. Pod tým chápeme, že je hnací motor pre skupinu ľudí. Jeho hlavnou úlohou je ťahať týchto ľudí správnym smerom a to aj vtedy ak ostatný stratia nádej, motiváciu, chuť ísť ďalej... a pod.

Je hnací motor v plnej pokore. Teda nesnaží sa zmeniť so skupinou nejaký problém - snaží sa zmeniť svet.
Počúva názory všetkých členov skupiny a na základe toho koná ďalšie kroky. Šéf sa väčšinou len tvári, že počúva a potom koná aj tak po svojom. Ako jednoducho rozoznáte šéfa od lídra?
Líder nepoužíva slovíčka ako: "moje, môj, moja...". V jeho slovníku nájdete: "naše, výborná práca, super nápad, to je úžasné, tak to by ma nenapadlo, wau dobré". A čo je podstatné ľuďom dáva slobodu voľby a nikoho nenúti pracovať na niečom na čom daný človek nechce. Naopak dodáva potrebnú energiu, motivuje ich k dosiahnutiu cieľu, ťahá kolektív a stále maká aj keď to všetci už dávno vzdali.

Nepovyšuje sa ani o kúsok viac ako sú ostatný aj keď by mal právo pripisovať si zásluhy za dosiahnuté ciele skupiny - keď, že skupinu vedie. Pokora je teda jeho najdôležitejšia vlastnosť spolu s láskou preto, že nepotrebuje honorár, tamtiemy a pod. Preto to on  nerobí, pracuje s nimi. Neizoluje sa od kolektívu.

Pre koho by ste pracovali radšej? Čím by ste chceli byť pre ostatných? Chceme na svete viac šéfom či lídrov ?


"Ľudia s cieľmi uspejú, pretože vedia, kam idú."
- Earl Nightingale -



#líder #šéf #pokora #vedenie #služba #rozdiel

Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu

Komentáre