Čo sa nás Boh na konci opýta?; Sme lepší keď chodíme do kostola?

Mám pocit, že čím viac pribúda tzv. "katolíkov kostolných". Vážne si myslíš, že sa Ťa Boh na konci tvojej cesty opýta koľko-krát si bol v kostole? Prečo nás budú neviestky predchádzať do Nebeského kráľovstva?


Odpoveď je veľmi jednoduchá. Nebude sa nás to pýtať. Neopýta sa koľko-krát sme boli v kostole alebo na duchovnej obnove, koľko-krát na spovedi či na púti, dokonca ani na to koľko-krát sme v nedeľu či iný deň boli na omši. Jeho budú zaujímať koľkých sme priviedli za ním. Koľko krát sme vstali a nevzdali to. 

Koľko lásky, radosti, viery sme rozdali. Koľko krát sme odpustili a najviac ako sme sa zmenili teda popracovali na svojich slabostiach. Ľudia, kostol je nástroj nie cieľ tak ako duchovná obnova, spoveď, púť, omša... To nám dal On. A to je pomôcka ako sa stať lepším a to najmä lepším kresťanom. Tým skutočným. Ktorý do kostola vojde a vychádza iný, lepší ako keď vošiel. 


„Znalosť nie je to isté, čo múdrosť. Znalosť je vedieť ako, múdrosť je urobiť to.“ 
z filmu Pokojný Bojovník

 

Mýtnici a neviestky

"Čo poviete na toto? Istý človek mal dvoch synov. Prišiel k prvému a povedal mu: "Syn môj, choď dnes pracovať do vinice!" Ale on odpovedal: "Nechce sa mi." No potom to oľutoval a šiel. Išiel k druhému a povedal mu to isté. Ten odpovedal: "Idem, pane!" Ale nešiel. Kto z týchto dvoch splnil otcovu vôľu?" Odpovedali: "Ten prvý." Ježiš im povedal: "Veru, hovorím vám: Mýtnici a neviestky vás predchádzajú do Božieho kráľovstva. Lebo k vám prišiel Ján cestou spravodlivosti, a neuverili ste mu. Ale mýtnici a neviestky mu uverili. A vy, hoci ste to videli, ani potom ste sa nekajali a neuverili ste mu." Mt 21, 28-32
Mýtnici a neviestky nás obehnú. Uvedomil som si to predminulú spoveď kedy mi k mojemu stálemu zoznamu pribudli ďalšie ťažké hriechy. Až vtedy som si povedal: "Úha, tak už som to pochopil. Už viem čo to je.". Uvedomil som si, že už nemôžem na druhých čo robia podobne pozerať krivo a hovoriť si v duchu som lepší. Lebo nie som. Aj ja som to urobil a tak nemám právo byť 
pokrytec.

Nie som ani len o trochu lepší. Tak je to presne s nimi. Presne tak to je aj o nás ktorý chodíme do kostola pravidelne. Myslíme si, že pre to lepší.

"Sme lepší než všichni lebo neví to co víme my? Nebo nežíji jako my?.... Není žádne lepší, nikdy nebudeš lepší ani nikdy nebudeš horší než kdokolik jiný. " 
 z filmu Pokojný bojovník.

#kostol #boh #spravny #krestan #katolik #otazky

Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu


Komentáre