Jeden moment zmení svet; opustí človek otca i matku a pripojí sa k manželke

Človek opustí otca a matku

Urobme jednou vetou, či povzbudzujúcim slovom, činom, niekomu krajší svet. Možné to je a niekedy stačí len jeden krátky moment. Ako sa to dá? 

Píše sa vo Svätom písme: „Preto opustí človek otca i matku a pripojí sa k manželke, i budú dvaja jedno telo, takže už nie sú dve telá, ale jedno. Čo teda Boh spojil, človek nerozlučuj!“ (Mt 19:5-6)

Jeden moment zmení svet

Keď tak rozmýšľam nad ľuďmi, ktorý mi zmenili život, nie je ich veľa a na tretinku z nich mi ani nenapadne ich meno. Nie, žeby som si nepamätal, čo sa mi stáva často. Ibaže oni sa ani nepredstavili. A dobre, že tak neurobili, lebo by som sa zbytočne zapodieval spomínaním na ich meno, ako na to čo mi povedali, alebo mi urobili.

Tak napr. dva týždne do zadu som cestoval ako obyčajne mestskou hromadnou dopravou. Klasika mp3jka v ušiach, stojaci s batohom na chrbte. Obyčajné to bolo do chvíle, kým ma neznáma pani pobúchala po ramene. Trošku som sa začudoval, že čo odo mňa chce?? Opýtala sa ma či viem, že mám otvorenú jednu kapsu? Ja že nie. Tak som ju rýchlo zazipsoval a s miernym prekvapením som poďakoval.

V dnešnom svete, kde sa každý stará sám o seba niekoho zaujímala moja otvorená kapsa? WAU. Hneď ma to nakoplo a úsmevom som pokračoval do krajšieho dňa. A stále keď si na to spomeniem mám krajší deň a nie len to, ale podobným spôsobom sa snažím nakopávať ľudí okolo seba skoro denne. 

Určite si spomeniete na  neznámeho človeka, ktorý vás trebárs povzbudil, pomohol vstať, opýtal či ste v pohode. Trošku zalov v pamäti a stavím sa, že min. jedného nájdeš. A prečo ten neznámy nemôžeš byť ty? Ja si myslím, že ním môže byť každý, či skutkom, alebo slovom. Vkladajme do ľudí semiačka, ktoré im možno zmenia celý život k lepšiemu. Je to jednoduché, stačí otvoriť len oči.



"Často stačí jediné slovo, jediný milý úsmev, aby sme potešili znechuteného človeka"

Terézia z Lisieux

Opustí človek otca i matku a pripojí sa k manželke

Svadba - veľký deň v živote človeka. Určite to tak bude, keďže dvaja ľudia sa rozhodli spojiť svoje životy už na stálo. Ako sa píše vo Sv. písme: „Preto opustí človek otca i matku a pripojí sa k manželke, i budú dvaja jedno telo, takže už nie sú dve telá, ale jedno. Čo teda Boh spojil, človek nerozlučuj!“ (Mt 19:5-6). Táto veta je tam podľa môjho názoru kľúčová. 

Táto veta tam nieje napísaná len tak. Čo sa s najväčšou pravdepodobnosťou stane, ak mladí neopustia svojich rodičov? To, že si začnú všímať ich vzťah a začnú sa to do toho miešať.

On si predsa našiel ju a ona jeho. Chodili spolu. Nikoho ďalšieho tam nepotrebovali. Stačili si len oni dvaja a tak im to vyhovovalo. Ona ho ľúbi takého aký je a on ju. Tak kde je problém. Problém vzniká vtedy, ak sa ďalší ľudia chcú montovať do ich vzťahu vetami: "On sa takto nemôže správať", "Ona to predsa po tebe nemôže chcieť, si chlap" a podobnými vetami. Haló, ty máš svoj vzťah a máš to, čo sa páčilo tebe, tak prečo to chceš vnášať do iných vzťahov ??

Preto je najlepšie pre všetkých a najlepšie pre mladomanželov, aby odišli zo svojich domov a šli začať budovať svoj nový domov, niekde ďalej od ich rodín. Som presvedčený, že by sa rozvodovosť znížila. A ak ma chce niekto presviedčať, že to finančne teraz nieje možné. JE TO MOŽNÉ! Musíš si uvedomiť, čo je prednejšie - či peniaze ale spoločná budúcnosť.



"Milovať znamená hľadieť jedným smerom"
A. de Saint-Exupéry


Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu

Komentáre