Robíme všetko rýchlo; je to však ozaj rýchlejšie ?

Pri nakupovaní som si všimol jednu vec 

resp. chybu, ktorú robím skoro pravidelne najmä pri nakupovaní. Ona sa však dá potom pozorovaním uvedomiť pri oveľa viacerých činnostiach. Teda všetkých, ktoré robíme rýchlo.
Všetci to poznáme. Pojem rýchlosť už dávno nie je používaný už len v knižke fyziky. Hýbe svetom, ekonomikou, autami a najmä nami. Naozaj však ušetríme náš drahocenný čas tým, že sa ho snažíme skrátiť rýchlosťou denných činností.

Odpoveď je NIE. Prečo? Nedávno som bol v nemenovanom obchodnom reťazci s nábytkom. To s jediného teda dvoch prostých dôvodov. Kúpiť dve veci. Vošiel som našiel som si v počítači podľa názvu a čísla kde sú umiestené. "Super o 10 min. som vonku" - presne toto mi preletelo hlavou. Opak bol však pravdou. Prišiel som na dané oddelenie očami ho preletel a nič. Nenašiel som ani jednu vec. 

Tak som si povedal asi to bude na inom podlaží. Rýchlou chôdzou som sa prešiel na horné poschodie a tam tak isto nič. Opýtal som sa predavačky a ona ma odkázala na pôvodné podlažie, kde som už bol.
Znova ale už troška s väčšou pozornosťou som ho prebehol a znova nič. Už som pomaličky začínal strácať nervy. Čas ma tlačil resp. sám som ho stláčal pomocou hodiniek. Povedal som si pôjdem tovar za tovarom a tak to istotne nájde. Pekne pomaličky. Po chvíli hľa prvá vec nájdená. Šiel som teda ďalej no druhý tovar nie a nie nájsť. Nedalo mi to teda a tak som sa opýtal zamestnanca na danom oddelí. Ochotne mi ukázal miesto kde sa artikel nachádza. A mňa išlo poraziť. Prečo? Lebo okolo toho miesta som prešiel minimálne štyri-krát. Chápete štyri razy a nevidel som paletu s väčším počtom artiklov.

Takýchto situácii sa mi stálo už veľmi veľa no až minule som prišiel na ich príčinu.

Prečo tomu tak je ?


S celkového času cca. polovicu strácame pozeraním na hodiny a znervozňovaním sa, koľko minút už prešlo od príchodu do obchodu a my ešte stále nemáme čo sme chceli. Tým sa vlastne okrádame o našu bystrosť a pozornosť keď, že mozog zamestnávame inak a snažíme sa to robiť rýchlo.Tým nám stúpa chybovosť inak povedané sme nevšímavý. A tak namiesto 15 min. ktoré by sme strávili a pomalilinkým (teda normálnym tempom) ale precíznym hľadaním daných vecí pobehujeme po obchode 25 min, s nervami na pokraji.

Nie nadarmo sa hovorí "Pomaly ďalej zájdeš". Skús to aspoň raz aplikovať vo svojom živote a sám sa presvedč ako to funguje.


"Čas je iba ilúzia" 
A. Einstein


Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu

k

Komentáre