Známe: Rozdávaj ale musíš vedieť aj prijímať; je ľahké prijať?

Prijímať je zdá sa ťažšie

Človek by povedal, že prijímať nie je žiaden problém. Prečo je ťažké pre nás prijať niečo najmä od cudzích ľudí. Veď to dávajú zadarmo?



Ako som už spomínal brigádujem pre známy obchodný reťazec ináč povedané pracujem s ľuďmi. Hovorí sa že práca s ľuďmi je najťažšia. Niekedy to tak je ale sú udalosti pri ktorých zostanem veľmi milo prekvapený. Nie tak dávno sa mi stala situácia kedy zákazníkovi chýbalo na zaplatenie menšieho nákupu 8 centov. Už som išiel volať vedúcu aby sme niečo stornovali. Keď v tom sa ozval zákazník čakajúci v rade hneď za ním s otázkou: "Čo treba ?". Vysvetlili sme mu a on bez váhania vytiahol peniaze a chýbajúcu čiastku doplatil.

Žasol som rovnako ako zákazník s chýbajúcimi peniazmi. V miernom šoku odvetil len "Ďakujem", a odišiel.

V tomto prípade prijal poskytnutý dar ako sa podľa mňa má. Ale to bol len jeden zo sto ľudí, ktorý vedeli ako sa zachovať. Väčšina by začala s argumentom ja vám to vrátim alebo to nie to nemôžem prijať. Vezmime si len bežnú situáciu v autobuse. Mladý človek sa postaví aby pusti sadnúť staršieho alebo tehotnú ženu. Koľko krát ste naskytli svoje miesto a bolo aj prijaté? Súdiac podľa seba by som to vedel presne aj zrátať lebo to bolo veľmi malé číslo, tak to desať.



Veď mi toho človeka nepodceňujeme, že je už riadne starý, že nevie zaplatiť pár vecí, že nemá na zaplatenie jednej pizze (na ktorú sme ju pozvali a výslovne povedali, že peňaženku môže nechať doma). Chceme len pomôcť, posedieť si s kamošom pri pive a pizze a nemyslieť na trápnu situáciu pri platení ako potom povedať obsluhe, že zaplatíme zvlášť. Mne sa veľmi osvedčil a aj sa mi veľmi páči systém platenia Raz JA - Raz TY.

Podstata vecí je v tom, že sa bojíme jednej veci. Pocitu zaviazanosti v tom to celé je. Nechceme ostať dlžný a to najmä ľudia, ktorý majú viac ako väčšina ľudí. Potom sa čudujme, že nikto nechce darovať. Skúšal som svoje miesto počas omši darovať tri krát a nikdy ho daná neprijala. Tak to skúsim znova, znova a znova. Až kým ho neprijme dotyčná osoba.


"Prijímaj VŠETKO. Aj keď máš pocit, že si to nezaslúžiš je to podľa mňa viac ako darúvať. Prijatý dar darcovi prinesie rovnakú radosť ako pre darovaného."

Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu

Komentáre