Prekonal si už niekedy sám seba; čo znamená prekonať sám seba?

Nočná prechádzka s pointou

Nedávno som sa prechádzal s priateľkou nočným Prešovom. Bola príjemne teplo tak akurát. Prechádzali sme akurát cez cestu keď v tom som si všimol čupiaceho chlapca v obleku na okraji cesty. Bol priamo pred nami a vykazol známky "spoločenskej únavy".


Nedalo mi a tak som sa ho už s diaľky opýtal či je všetko v pohode. On že hej všetko v najlepšej. Nepovedal to zjavne v správnom tóne, tak som sa opýtal aj druhý krát to isté. Odpoveď bola rovnaká. O niečo neskôr dodal otázku či viem aké ťažké je prekonať sám seba? Bez zaváhania som odvetil, či myslí v alkoholovom maratóne. Na to on znova zopakoval tú istú otázku.

Opýtal som sa ho teda v čom konkrétne. Odvetil v hocčom. A pridal ďalšiu otázku: Už si niekedy prekonal sám seba? Na to som sa poriadne zamyslel a až dodnes som nevedel odpovedať na jeho otázku. Vtedy sme si popriali pekný večer a šli každý svojou cestou.



Mne táto otázka vŕtala hlavou do dnes. Lebo som neprišiel na nič resp. som nevedel povedať žiaden príklad kedy som sám seba prekonal. Priznám sa, že dnes ráno som ešte netušil, že dnes si odpoviem. A trošku som aj pozabudol na túto otázku.

Cez zimu som nechtiac nahodil oblejšie tvary na mojom bruchu tak, že som si povedal, že je dnes najvyšší čas začať znova behať. A pri večernom behu som si spomenul na túto otázku a napadla ma odpoveď. Teraz prekonám sám seba a to hneď. Pridal som si o jedno kolečko viac ako som vládal. Musím sa priznať, že to bolo dosť dlhé kolečko a sily už neboli. Bol som úplne vyšťavený ale dal som ho. Prekonal som sám seba.


Je ľahké prekonávať iných keď som silnejší, múdrejší, obratnejší, šikovnejší, krajší, štedrejší, tichší a pod. Skús ale každý deň prekonať sám seba. A nezačni zajtra prosím ťa. Ani nie dnes ale hneď. Ale hneď teraz konkrétne.
 
V čom je absolútne jedno. Nedávaš bežne bezdomovcovi peniaze tak to urob. Nechce sa ti učiť tak to urob. Nevieš povedať babe ako jej to dnes sekne, tak sa prekonaj. Nevieš pustiť chodca cez priechod ako vodič tak ho pusť. Proste sa v niečom dnes prekonaj. Situácia počas dňa ti dá kopec možností len sa prekonaj.


"Je to skvelý pocit. Prekonať sám seba."


Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu

Komentáre

Zverejnenie komentára