Plavme proti prúdu; žime kde chceme

Kráčame s davom ?

Neviem ako vy ale mňa už prestalo dávnejšie baviť stále kráčať s davom. Ako sa hovorí, stereotyp zabíja a niečo na tom predsa len bude. Niekedy to nie je IN či COOL ale čo na tom. Veď nie je krásne ísť si svojou cestou, každým novým ránom?


Určite ste počuli o rybe s menom Losos. Poviete si jasné, kvalitná a hlavne drahá ryba. Niekedy som zdieľal aj ja tieto myšlienky až kým som nepočul na jednej prednáške o tejto rybe viac. Vedeli ste napríklad, že Losos je ryba, ktorá väčšinu svojho života prežije v mori no pri tom slanú vodu k svojmu životu nepotrebuje. Zaujímavé však. 

Ešte zaujímavejšie je že v období párenia dospelé jedince putujú kľudne aj 4 000 km a to nie len tak ale proti prúdu. A čo len proti prúdu oni sú ochotné a schopné prekonávať prekážky napr. vodopády niektoré vysoké až 3 metre. Úha, tak to už je čo povedať, že? Presne to som si povedal, keď som to počul. Fascinujúca ryba.


Nemali by sme len zostať len v nemom úžase

ale zobrať si s nej príklad do nášho života. Dosť často sa nechávame strhnúť davom a to niekedy až príliš ľahko. Mne sa to stáva dosť často. Hoc dobre viem, že dav kráča zlým smerom. Napr. kamarát urobil skúšku použitím ťaháku resp. "bomby" tak prečo by som aj ja nemohol. Dosť často sa sťažujem, že na školách spravodlivosť nie je. Ako by som ju tam ja mohol nájsť, keď ju tam sám nevkladám.

Všetci fajčia, nadávajú, ohovárajú, tetujú sa... tak to asi nebude zlé, keď to robia všetci. Touto vetou iba utláčame vnútorný hlas spravodlivosti v nás, ktorý na chvíľu utíšime ale čo potom? Losos je ochotný prejsť resp. preskákať tisícky kilometrov a to len kvôli jednému cieľu. A my nie sme ochotný povedať NIE len kvôli tomu, aby sa na mňa okolie nepozrelo krivo? Nepotrebujeme "slanú vodu" na to aby sme vykročili opačne. Garantujem vám, že sa časom k vám istotne niekto pridá a budete mať okolo seba viac "lososov" ako dav, ktorý ani  len nevie vaše meno.



"Málokto je schopný nevzrušene a nahlas prejaviť názor, 

ktorý je v protiklade s predsudkami ostatných. Väčšina ľudí sa k takému názoru ani nedopracuje." 
-- A. Eistein--



Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu


Komentáre