Peniaze ako prostriedok; alebo peniaze ako cieľ ?

Peniaze jednoznačne

Ak sa hoc koho v meste opýtate, "čo mu v živote chýba?" resp. čo by si prial. Odpoveď by bola jednoznačná peniaze (vyhrať v lote), lásku ak je momentálny človek nezadaný či slobodný (a tí, čo sú šťastne zadaný aby im to vydržalo) a zdravie hlavne tí, ktorý práve nie sú ale aj tí, ktorý sú ostať zdravými.



Lásku potrebuje každá ľudská bytosť je to potreba, ktorú si musíme uspokojiť podobne tak aj zdravie kto by z nás chcel byť chorý? Ale prečo sa do prvej trojky dostanú vždy peniaze? Myslíte si vážne, že ak by sme mali na účte neobmedzenú čiastku peňazí boli by sme skutočne šťastný?

Neverím. Po prvé nedá sa za nich kúpiť všetko. Po druhé najkrajšie veci v živote sú zadarmo - objatie, bozk, pohladenie, spoločné chvíle s ľuďmi  ktorých máte radi a oni vás. Pri tomto by som aj ostal lebo toto je podľa mňa dôležitejšie ako čokoľvek iné na svete. "Prítomnosť okamihu" ako sa spieva v jednej piesni (Suvereno - Nech sa mi dari ). Práve táto pieseň ma prinútila sa nad touto témou zamyslieť.

Myslíte si, že vaše deti potrebujú drahé laptopy, mobily, hracie konzoly... a pod. určite nie tak ako vás. Ako chvíle zažité s vami. Na to budú do konca života spomínať. Na to ako ma ocko učil plávať, ako sa prvýkrát pustil bicykla a ja som išiel našou ulicou sám.
Prečo sa teda necháme ovplyvniť reklamami, že čo naši blízky musia mať aby boli šťastný. Podľa mňa stačí ak si na našich blízkych nájdeme čas. Sadneme si a opýtame sa ho: "Ako žiješ? Čo máš nového? Čo momentálne vo svojom živote prežívaš?" Presne tak málo stačí k tomu druhému k šťastiu veď načo by si kúpil nového "Bavoráka" ak by mu ho nemal kto pochváliť?

Oni nechcú drahé dary. 

Na tie si zarobia sami a kúpia si to ak to budú chcieť. Svojej polovičke naplánuj nezabudnuteľný deň. Prekonaj sa choď na operu, choď si s ňou zahrať volejbal aj keď si "antišportovec". Bude to pre ňu viac ako byť zavretý vo svojej práci do neskorého večera len preto aby si mal kopec peňazí. Peniaze vždy boli, sú a aj budú. 

Prečo teda ľudia nechávajú svojich najdrahších doma a oni do zahraničia zarobiť. Nie len, že ich tu nechajú bez pocitu bezpečia ale aj prepasú celé detstvo svojich detí. Ich manželia/ky ich potrebujú viac ako nejaké peniaze, viac ako väčší dom či auto. Nerobte to prosím svojím deťom a polovičkám. Nestojí to za to!


"Človek nepozná skutočnú hodnotu, kým o to nepríde. Tak príďme na to skôr" 


Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu

Komentáre