Existuje objektívne hodnotenie študentov; aké sú dôvody učenia ?

Objektívne hodnotenie

Iste sa aj vám neraz stalo, že ste neprávom dostali zlú známku. "Jednotkári" na konci roku zase vyjednávali aby nemali jedinú "sólovú známku". Sú vôbec jednotkári skutočne taký dobrý ako podľa známok vyplýva?

Začal by som s tým, že som jeden s mála percent ľudí, čo nikdy nezažilo mať "čisté" vysvedčenie. Čisté, moje bolo vždy čisté len trošku s toho praktického hľadiska. Poviete si ani v prvom ročníku na základnej škole ani. Ani s hudobnej školy ani. Proste som nemal vysvedčenie kde by som mal od vrchu po spodok samé jednotky či samé výborné.

Vážne si myslíte, že známky sú v škole podstatné ?? Ja som vyštudoval školy aké som chcel. Dostal som sa na strednú po úspešných prijímacích skúškach a aj na vysokú školu som sa dostal tam kde som chcel. Neviem vám povedať, či ma to nejako zmenilo alebo poznačilo. Som pozitívny človek, ktorý si nevie predstaviť deň bez humoru. A mám všetko čo chcem a potrebujem.

FAKTORY OVPLYVŇUJÚCE HODNOTENIE


Vráťme sa teda k objektívnosti známok. Neverím a nikto ma nepresvedčí o opaku, že známky na všetkých školách sú objektívne a odpovedajú znalostiam a vedomostiam žiaka/študenta. A hneď vám aj vysvetlím prečo:

1. Na známkovanie vplýva viacero faktorov. Napr. ako sa pedagóg ráno vyspí, jeho rodinná pohoda. či mal ráno už cigaretku, kávičku atď.

2. Zaradzovanie detí do kategórii Jednotkár, Dvojkár, Trojkár...a pod. Veď je to choré aby sa trojkár svojou snahou nemohol prepracovať na jednotkára. Ak je jediný dôvod v prvom polroku mal na vysvedčení trojku. 

3. Vyjednávanie na konci polroku/roku. "Pani učiteľka ale ak mi dáte dvojku budem mať sólovku" (to zaklame na troch predmetoch a aj keď len na jednom. No a čo ? Keď máš známky na dvojku tak čo riešiť?

Myslíte si vážne, že som zatrpknutý len preto, že som čisté vysvedčenie nikdy nemal. No mňa známky nikdy nezaujímali, zdravie mám len jedno a liezť učiteľkám do zadku. Načo keď školou sa to ešte len začína.

Presne to je ďalšia vec, ktorá má trápi asi viac. Dôvod prečo sa dnes deti vlastne učia. Známky a načo keď budú mať samé jedničky no teória je jedna vec a prax niekedy presný opak. Kvôli peniazom, ktoré dostanem na konci roka. A čo tak preto, lebo chcem byť múdry. Preto, že chcem niečo v živote dosiahnuť. Ja rozhodnem chcem. Chcem si splniť sny a ísť si za svojimi cieľmi.

O tom je celé naše školstvo. Učia nás somariny, ktoré ani v živote potrebovať nebudem. Nevravím, že všetko ale ani 50% učiva nevyužijem vo svojom živote a len tak ich zabudnem. Ja by som navrhoval vyučovať prvú pomoc. Ako zachrániť ľudský život, ako hasiť oheň, čo robiť v prípade ak sme svedkami alebo účastníkmi dopravnej nehody. Čo môže spôsobiť čelný náraz dvoch áut pri min. rýchlosti. A podobne veci aby som mal pred očami znetvorené pľúca, keď vidím fajčiara a nie si ho vykresľovať aký je on frajer lebo robí to čo my všetci zakazujú.



HODNOTENIE



Zrušil by som známky. Bolo by len absolvoval alebo neabsolvoval tak ako telesná výchova. Myslíte si, že všetky deti sú nadané na každý jeden predmet. Aj s tohto dôvodu by som tak urobil a aj kvôli vyššie uvedeným faktorom. Ktoré s objektívnym hodnotením nemajú nič spoločné. A inak viete, že trojkár ma oveľa vyššiu šancu sa uplatniť v praxi ako jednotkár. Čudné, tak to by som ani nepovedal. 

Nie je dôležité učiť sa, dôležité je to vedieť a vedieť to hlavne v správnu chvíľu použiť. Vedomosť a múdrosť nie je to isté. Znalosť nie je to isté, čo múdrosť. Znalosť je vedieť ako, múdrosť je urobiť to (S filmu Pokojný bojovník)




"Učenie má trpké korienky, ale sladké ovocie."


#škola #vzdelanie #hodnotenie #spravodlivosť

Facebook stránka -- https://www.facebook.com/ljhkn2bdz.blogspot.sk -- najnovšie správy o nových príspevkoch na blogu

 

Komentáre